Bloga raksta garums un atslēgvārdu biežums

Ir sen pagājuši tie laiki, kad rakstus varēja pieblīvēt ar vēlamajiem atslēgvārdiem, lai tie iegūtu augstu reitingu tādās meklētājprogrammās kā Google, Bing, Yandex un citās. Meklēšanas algoritmi ir kļuvuši krietni izsmalcinātāki un soda tādas vietnes, kas pārblīvē saturu ar atslēgvārdiem. Lai sasniegtu labākos rezultātus, jāievēro noteikts atslēgvārdu daudzums, teksta garums un struktūra.

Kur tekstā ievietot atslēgvārdus

Ir trīs vietas, kurās obligāti jābūt galvenajam bloga raksta atslēgvārdam – virsrakstā, pirmajā paragrāfā un apakšvirsrakstā.

Raksta virsrakstā galveno atslēgvārdu vēlams ievietot tā sākumā, kas ne tikai lasītājam ļaus uzreiz saprast, par ko ir raksts, bet to arī novērtēs meklētājprogrammu algoritmi.

Svarīgi ir ievietot galveno atslēgvārdu pirmajā paragrāfā, kas pilda tieši tādas pašas funkcijas kā nosaukumā – uzreiz piesaista uzmanību un atbilst SEO kritērijiem.

Vismaz reizi galvenais atslēgvārds jāievieto arī kādā no apakšvirsrakstiem. Ja tādi netiek izmantoti, ir vērts mainīt paradumus un sākt tos izmantot, jo tie uzlabo raksta SEO reitingu.

Teksta garums

Ja mērķis ir veidot rakstu atbilstoši SEO kritērijiem, ir jāaizmirst personīgās vēlmes veidot ļoti garus vai īsus rakstus, jo tie pasliktinās raksta SEO reitingu. Optimālais labi optimizēta raksta garums ir 300 vārdu. Jāatceras, ka rakstam jābūt labi strukturizētam, proti, ar apakšvirsrakstiem un vairākiem paragrāfiem, kas ļauj to vieglāk uztvert. Laba struktūra arī palīdz uzlabot SEO reitingu.

Atslēgvārdu blīvums

Kā jau iepriekš minēts, pārlieku bieža atslēgvārdu izmantošana pasliktinās vietnes reitingu, tāpēc jāizvēlas optimāls atslēgvārdu biežums. Ideālais zelta vidusceļš ir apmēram 1,5% no teksta garuma. Ja teksta garums ir 300 vārdu, tad būs nepieciešami no apmēram 3 līdz 9 atslēgvārdiem. Visi tekstā un apakšvirsrakstos izmantotie atslēgvārdi skaitās. Šeit netiek ņemts vērā atslēgvārds raksta nosaukumā un attēlos.

Pareizrakstība un teikumu garums

Lai uzlabotu SEO reitingu, ir ieteicams veidot īsus teikumus. Tas ļauj vieglāk uztvert tekstu. Vēlams ievērot gramatikas likumus, kas arī uzlabos vietnes un raksta reitingu. Pārlieku garus un sarežģītus teikumus meklētājprogrammu algoritmi var uzskatīt kā mīnusu. Kā rezultātā samazināt SEO reitingu.