Kā izvēlēties atslēgvārdus bloga rakstam

Lai bloga rakstam būtu labs SEO reitings, nepietiek ar visu SEO rīku izmantošanu. Pareizi izvēlēts atslēgvārds jau ir puse no panākumiem. Bet kā to izdarīt? Aplūkosim vairākus kritērijus un veidus, kā atrast piemērotākos, konkurētspējīgākos un labākos atslēgvārdus.

Google

Nav noslēpums, ka lielākoties cilvēki sev vēlamo informāciju meklēs, izmantojot Google meklētāju. Viens no veidiem, ka pārbaudīt, kuru atslēgvārdu izmantot, ir tieši pats Google meklētājs. Piemēram, ja ir jāizvēlas starp diviem līdzīgiem atslēgvārdiem, tad, lai atrastu to, kuram ir mazāka konkurence, šis atslēgvārds jāievada meklētājā starp pēdiņām. Ievadot frāzi pēdiņās, tas ļaus atrast precīzu skaitu vietnes, kurās izmantots konkrētais atslēgvārds. Jo mazāk meklējumu rezultātu frāzei, jo mazāka konkurence. Taču jāņem vērā, ka tādā veidā var pārbaudīt tikai konkurenci, bet ne meklēšanas biežumu kādai noteiktai frāzei. Nav vērts izvēlēties atslēgvārdu, kura meklēšanas biežums ir, piemēram, reizi mēnesī.

Google Keyword Planner

Šis Google rīks ļauj aplūkot atslēgvārdu meklēšanas biežumu un to vērtību. Diemžēl Google ir ierobežojis šī rīka funkcionalitāti, uzrādot tikai aptuveno meklēšanas biežumu. Taču arī šis aptuvenais skaits apvienojumā ar augstākminēto metodi ļaus piemeklēt atslēgvārdus ar mazāku konkurenci un lielāku meklēšanas biežumu.

Šis rīks arī piedāvās dažādus līdzīgus meklējumus jūsu izvēlētajai frāzei, kas var ļaut ātrāk atrast vēlamos atslēgvārdus izvēlētajai tēmai. Ja bloga tēma ir par suņu dresūru, tad, ievadot šo frāzi, Google Keyword Planner piedāvās līdzīgus meklējumus.

Atslēgvārdu vērtība

Ja mērķis ir monetizēt blogu, proti, izvietot tajā reklāmas, būtiski ir izvēlēties atslēgvārdus, par kuriem uzņēmumi maksā vairāk. Google Keyword Planner ļauj iegūt arī šādu informāciju. Katram atslēgvārdam ir noteikta vērtība, kuru uzņēmumi ir gatavi maksāt, kad reklāma tiek aplūkota 1000 reižu. To sauc par CPM jeb cost per mille. To mēdz saukt arī par CPT jeb cost per thousand. Tieši pēc šāda paša principa tiek noteikta summa, ko nopelna YouTube vietnē izvietotie video.

Jo specifiskāks atslēgvārds, jo labāk

Izvēloties atslēgvārds, tiem būtu jāsastāv no vairākiem vārdiem, kas dos lielākas izredzes tos ierindot augstās pozīcijās meklētājprogrammās. Viena vārda atslēgvārdi ir pārāk plaši un tos būs gandrīz vai neiespējami augstu ierindot. Visoptimālākie atslēgvārdi ir no 2 vai 3 vārdiem.