SEO optimizācija ar saišu veidošanu

Kad meklētājprogrammu algoritmi pārbauda kādu no vietnēm, ļoti būtisks aspekts ir saturā ievietotās saites. Veicot SEO optimizāciju, ir svarīgi veidot sadaļas, no kurām var nokļūt uz citām sadaļām un vietnēm, kurās, savukārt, ir iespējams nokļūt atpakaļ uz vietni. Bieži vien sociālie tīkli tiek izmantoti tieši šī iemesla dēļ, lai veidotu atpakaļsaites uz vietni.

Kādas saites ievietot bloga rakstā

Lai veiksmīgi saturā izvietotu saites, ir jāsaprot, kuras pozīcijas ir nepieciešams uzlabot. Ja kāds no bloga rakstiem vai vietnes sadaļām neierindojas pirmajā lapā, meklējot to pēc galvenā atslēgvārda, ir vērts ievietot saites tieši frāzēs, kuras ir līdzīgas. Piemēram, ja bloga raksts ir par suņu dresūru, ar tā palīdzību var uzlabot reitingu arī citiem bloga rakstiem, piemēram, par suņu kakla siksnām. Tekstā jāpievieno frāzes, kas atbilst saites galamērķim. Un tieši tas pats jādara tekstā, uz kuru ved saite, proti, jāizmanto frāzes, kas ved atpakaļ uz pirmo rakstu. Tādā veidā tiek veidots nebeidzams saišu tīkls, ko meklēšanas algoritmi ļoti augstu novērtē.

Rakstu pārpublicēšana sociālajos tīklos

Lai uzlabotu bloga SEO reitingu, veiksmīgs solis ir saites publicēšana pēc iespējas vairākos resursos – sociālo tīklu profilos, forumos un citās vietnēs. Oriģinālajā bloga rakstā, piemēram, raksta beigās var ievietot saites uz sociālo tīklu profiliem, kas jau atkal veidos meklētājprogrammu algoritmiem iemeslu konkrēto vietni un rakstu ierindot augstāk starp meklēšanas rezultātiem. Tas ir tāpat kā ar cilvēku popularitāti – jo vairāk cilvēku runā par kādu pazīstamu personu, jo tā ir atpazīstamāka. Tas pats attiecas uz saišu ievietošanas principu – jo no vairāk vietnēm var nokļūt uz konkrēto bloga rakstu, jo tas ir populārāks.

Taču jāatceras, ka ir strikta robeža starp spamu un veselīgu informāciju. Savu saišu pārpublicēšana pēc principa “copy+paste” var tikt novērtēta negatīvi ne tikai no interneta lietotāju puses, bet arī meklētājprogrammu algoritmu puses.

Cik daudz saites ievietot

Nevajadzētu pārcensties ar saišu ievietošanu katrā teikumā. Pietiks ar dažām saitēm viena raksta ietvaros, piemēram, uz katriem 100 vārdiem viena saite. Pārlieku daudz saišu ievietošana var novest pie pretēja rezultāta – SEO reitinga samazināšanas.